-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45577 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:25

سازش اعراب با اسرائيل چه پيامدهايي را در بردارد؟
سازش اعراب و اسرائيل صلح و سازش عادي بين دو كشور نيست. اولاً همانطور كه گفته شد اسرائيل كشوري بي بنياد و نامشروع است و زائيده استعمار و چپاولگران جهاني در منطقه مي باشد. ثانياً كار به سازش پايان نمي يابد و اين سازش مقدمه نفوذ سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اطلاعاتي اسرائيل در كشورهاي منطقه و به معناي پذيرش سلطه همه جانبه اسرائيل در منطقه خواهد بود. گذشته از جهات ديني و اعتقادي و آرماني و انقلابي كه به جاي خود بسيار مهم و درست است از نظر منافع سياسي نيز پذيرفته نيست دشمني كه جز به عجز و اسارت و نابودي ما نمي انديشد تا كنار مرزهاي ما حضور بيابد از ديدگاه ژئوپلتيكي در منطقه خاورميانه پذيرش قدرتي نامشروع و سلطه گر و متجاوز كه به هيچ يك از عهود و مقرارت بين المللي پايدار نبوده و اعتقاد به اسارت و بندگي ملل ديگر دارد قابل قبول نيست. يا امنيت و آرامش منطقه را به خطر مي اندازد و يا امنيت و آرامش گورستان را بر آن حاكم خواهد نمود به عنوان نمونه مي توان بحران آب در منطقه خاورميانه را مورد ملاحظه قرار داد و رژيم صهيونيستي با ايجاد كشاورزي مدرن مقادير عظيمي از آب منطقه را به خود اختصاص داده و موجب بحران كم آبي براي مردم عرب و فلسطيني گرديده است و از شرايطي كه براي سازش تعيين نموده و در اولويت قرار مي دهد مسئله آب منطقه است. چنين سازشي، سازش عادي بين دو دشمن و خصم نخواهد بود بلكه سازشي با منافع يك طرفه و به نفع طرف صهيونيستي مي باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.